vrijdag 27 juli 2012

Noro

Een tijdje later, terug bij Anita van De Breinaald, ontdekte ik Noro en nam drie bollen van de Silk Light mee.
Ik was volledig weg van de kleuren maar had nog geen ervaring met de draad. Het is wel een beetje een primitieve draad want je vindt er kleine stukjes houtsplinters in terug, en dikkere en dunnere gedeeltes, maar al bij al was het leuk om er mee te breien. Bovenaan links zie je de Sekku (paars) een heel dun draadje want er zit 420 meter op 50 gram, die wil ik gebruiken voor een lacesjaal en daarnaast de rode bol is sokkenwol, Silk Garden Sock Yarn, maar die kan ook nog altijd een andere bestemming krijgen.


Zo kwam ik op het idee om een gilet te maken (eigen ontwerp) en begon aan het rugpand, al vlug was de eerste bol opgebruikt en ik had geen tweede van hetzelfde kleur. Dus terug naar De Breinaald (een uurtje rijden vanaf hier). En toen vernam ik dat Anita ging stoppen met de winkel na 6 jaar, dus volgende maand is het afgelopen met mijn favoriete breiwolwinkel. Dezelfde kleur Noro was er niet meer dus na eventjes overwegen besloot ik dan maar om allemaal verschillende kleuren te gebruiken en zie hier het resultaat.


 In heel het stuk zitten 8 bollen Noro Silk Light.

 

Zo nam ik ook nog een paar strengen Araucania mee, maar deze heb ik nog niet verwerkt, vermoedelijk zullen het lacesjaals worden. De linkse streng is de Lonco Multy 402 meter op 100 gram en €12. De rechtse streng is de Ranco Multy en 344 meter op 100 gram en €12.


Voorlopig weten we dus nog wat te doen!

0 reacties:

Een reactie posten