zaterdag 21 juli 2012

Louisa Harding

In december nam mijn moeder mij mee naar "de Breinaald" in Mere want ze had er mooie wol gezien in de etalage. En zoals jullie al weten is een breiwolwinkel voor mij wat een speelgoedwinkel is voor kinderen, onuitputtelijk interessant! De vrouw des huizes Anita vertelde ons dat ze een nieuwe draad had van Louisa Harding, de Simonetta. Ik was direct verkocht door de kleuren en het gouden draadje dat er in meeliep. Dus ik nam samen met nog een bol Mulberry drie bollen mee en voelde me de koning te rijk. De wol kost €11 per bol.


Ik had het idee in mijn hoofd om hiermee een driehoekssjaal te maken. Ik begon met een klein vierkant en dan telkens groter en zoals je kunt zien op de foto is dit het resultaat (zoals steeds, eigen ontwerp). En het was ook heel aangenaam om mee te breien.


Ik was zo enthousiast over de Simonetta dat ik op internet alles ben gaan opzoeken over Louisa Harding. Het verwonderde me wel dat er vooral in België en ook in Nederland zo goed als geen verkooppunten zijn van haar wol. En voor webwinkels moet je in Groot-Brittanië of de Verenigde Staten zijn. Dus bij een volgend bezoekje aan de Breinaald bracht ik een paar strengen Grace Hand Beaded mee en Grace Hand Dyed, alsook twee prachtige boeken met modellen, weliswaar Engelstalige uitleg.


Nog geen idee wat ik ermee ga doen, eerst wachten we tot er inspiratie komt alvorens ik aan iets nieuw begin, en er liggen nog heel veel andere dingen te wachten op een bestemming.


Maar het verhaal bij Anita is hiermee pas gestart en heeft nog heel veel in petto. Dus wordt vervolgd!

1 reacties:

Gebreidesjaals: Knitted Scarfs or Scarves zei

waauw en die winkel gaat weg? hebben ze ook een webshop? ik wil er wel een sjaal mee breien voor je, met die kraaltjes erin, hoeveel gram heb je per kleur? mieke

Een reactie posten