dinsdag 3 juli 2012

Twijfels

In januari kocht ik bij Stoffenidee in Gent, Colourspun van Rowan en kreeg er het patroon bij van de Celine Scarf van Rowan, een driehoeksjaal. Met de wol heb ik echter een gilet gemaakt en omdat ik het patroon nog had liggen dacht ik aan de speciale draad van Katia Kiss die lag te wachten. Een glanzende draad, licht in gewicht want er zit 280 meter op 50 gram en kost €6.50.


Zo gezegd zo gedaan, eerst maak ik een plan. Ik word ook dikwijls de bureaucraat genoemd omdat ik graag eerst alles op papier zet, zo kan ik na elke priem een streepje zetten en vergis ik me niet in de rij die ik brei. Ondertussen 130 steken op de priem verder twijfel ik, het gaat niet breed genoeg worden in verhouding tot de hoogte, de kleur is eentonig dus saai om te breien, ik kan het wel afwerken met pareltjes ... doe ik verder, trek ik het terug uit en maak er een rechthoekige sjaal van? Moet ik geen rekening houden met mijn gevoel dat het misschien niet gaat worden wat ik wil?


En toch liever nog geen nieuw project opzetten, want de vorige sjaal wacht gewoon op een extra toverbolletje. Wat kan het soms ingewikkeld zijn pfff...


Op de foto's is het glanzende effect niet echt te zien, maar het lijkt een beetje metallic. Het voelt wel heel zacht aan en is erg aangenaam om te verwerken.

0 reacties:

Een reactie posten