maandag 2 juli 2012

Kostbare tijd

Een hobby is ergens kostbare tijd of heilige tijd gewoon voor jezelf. Want wellicht moeten de meesten van ons dagelijks naar onze job en daarnaast zijn er altijd huishoudelijke taken en boodschappen en wat er dan overblijft is voor onszelf. Maar in mijn geval heb ik ook rekening te houden met migraine, hopelijk onbekend voor de meesten van jullie want dat wil zeggen, in bed liggen, donker, geen geluid, geen geur, geen eten en ook geen breitijd. Dus als we ons goed voelen dan maken we kaarten of we beginnen aan een nieuw breiproject, deze keer een sjaal in een ajoursteek maar iets dikker dan de vorige.


Dit is de Toverbol Crazy van Schoppel Wolle, met 420 meter op een bol van 100 gram. Ik had deze gekocht voor kousen, maar soms kan een bestemming wijzigen. Na 20 cm breiwerk en de bol te wegen was er al 20 gram opgebruikt, dus dit ging wel een heel korte sjaal worden. Dus ofwel terug uittrekken of een bol bijbestellen en dat was weer een "aangename" verrassing, omdat er bij Wolhalla nieuwe kleuren lacebollen in 100% merinowol bijgekomen zijn. Ondertussen is de bestelling geplaatst en als het pakje arriveert krijgen jullie de foto te zien van mijn nieuwe buit. Sommige vrouwen hebben graag een diamant of een paar schoenen of een handtas, geef mij maar een bolletje wol!


Wat ik ook pas dit jaar heb ontdekt is de houten priemen, deze zijn van KnitPro en heel aangenaam om mee te werken, want door te breien, poets je als het ware de priemen op zodat de draad nog beter glijdt.


Het tweede project is voor een volgende keer, want dat houdt voorlopig stand, dus het was misschien toch niet zo'n slecht idee om 2 werken tegelijkertijd te beginnen.

Ik wil wel een speciaal bedankje uitbrengen aan mijn dochter voor de mooie foto's elke keer want dat talent bezit ik niet. Schoenmaker blijf bij je leest.

0 reacties:

Een reactie posten