donderdag 16 augustus 2012

Prutswerkje

Een jaar geleden kocht ik een slotje voor een geldbeugel, ik haakte twee rondes, stak het in elkaar en naaide het aan het slotje. Maar al kort daarna dacht ik dat die eurocentjes van het gewicht alles gingen laten uitrekken. En aangezien ik niet meer overal goed bij kon lukte het maar om een halve voering er in te steken. In oktober zei mijn collega Nadia, hé laat je geldbeugeltje nog eens zien dat zou misschien een leuk idee zijn voor een cadeautje voor mijn dochter met Nieuwjaar.


Deze keer moest ik het toch beter afwerken en dat was een heel zoekwerkje. Op die moment hadden we een zalig najaar en ik genoot liever nog wat van het zonnetje en twijfelde of ik het nog opnieuw ging proberen, want dan moest het wel perfect in elkaar zitten.


Eens ik de juiste truc had gevonden werd het ook leuk om er bloemetjes op te haken en kralen in te verwerken. En gingen we ook naar Ikea om stofjes want die zijn kleurrijk en heel stevig. (In de eerste foto zie je de voering liggen.)


Ondertussen zijn we 25 geldbeugeltjes verder, is het bijna routine geworden. Maar het is leuk om de kleuren en versieringen en kralen te zoeken. Al bij al blijft het een prutswerkje van ettelijke uren en het moeilijkste is alles aan het slotje bevestigen want na elk werkje is mijn middenvinger doorprikt.


Deze laatste foto was mijn eerste portemonneeken, het slotje is gebleven maar het haakwerk is ondertussen vervangen en doet al 8 maanden perfect zijn dienst.

0 reacties:

Een reactie posten