woensdag 27 juni 2012

Beginnerskoorts

Na me weken te verdiepen in de breiblogs groeide de interesse om misschien ook een blog te beginnen, maar hoe kreeg ik dat nu geleerd??? En wonder boven wonder zegt mijn dochter vandaag, "mam ik ga je een blog maken". Dus leer ik vanaf vandaag stap voor stap en doe ik mijn intrede in de breiblogwereld.

De eerste foto zijn mijn allereerste gebreide sokken ooit, ik zag vorig jaar dat in de top 3 van wereld 's breiwerk op nummer 2 sokken stonden en ik kon dat nog niet, alhoewel ik reeds enkele tientallen jaren brei. Ik kocht mij het boekje "Sokken brei je zo" en 5 priemen nr. 3 en sokkenwol en begon een beetje aarzelend, maar de uitleg is zo eenvoudig en goed omschreven dat het me gelukt is. Ondertussen zijn we 10 paar kousen en 2 paar wanten verder.

Wol gekocht bij Dolce Lana: Lang Mille Colori Socks & Lace

Heel veel keuze aan sokkenwol vind je bij Wolhalla o.a. (zie foto hieronder) de Toverbol Crazy van Schoppel Wolle, 100gr = 420 meter en voor de prijs van €9.95 en als je kleine voetjes hebt maak je gemakkelijk 2 paar kousen uit 1 bol. 



Momenteel ben ik terug sjaals aan het breien en een eerste sjaal aan het blocken, daar wist ik een maand geleden nog niets over, morgen meer nieuws hierover!

0 reacties:

Een reactie posten